Tervetuloa tutustumaan projekteihimme

Vuoden Positiivisin Oululainen


Vuosittaisen vuoden positiivinen Oululainen kilpailun tavoitteena on:

💎 Palkita henkilö, yhteisö tai yritys, joka on toiminnallaan tuonut oululaisten elämään positiivista iloa ja valoa tai

💎 Palkita henkilö, joka on tuonut toiminnallaan oululaisuudelle hyvää mainetta, ja toiminnallaan vaikuttanut ympäristöönsä positiivisesti.

Kuka tahansa voi äänestää Vuoden Positiivisinta Oululaista äänestyslomakkeella (8.10-26.10.2025). Äänestyksen jälkeen raati kokoontuu arvioimaan lopullisen nimityksen. Raadin päätös julkaistaan kauppakeskus Valkean joulunavauksessa 14.11!

Tästä pääset äänestyslomakkeelle. P.S. Äänestäneiden kesken arvontaan Chocosomnian suklaalevyjä!

Vuoden positiivisin oululainen 2024 Arto Holappa sekä projektipäällikkö Tiia Valkeapää. Kuva: Simo Kaikkonen

Vastuullisen bisneksen viikko


Suomen Nuorkauppakamarit haastavat kamareita ottamaan vastuullisen askeleen eteenpäin toteuttamalla Vastuullisen Bisneksen projektin vuosittain. Olemme sitoutuneet YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin, jotka sisältävät niin ekologisen, sosiaalisen kuin taloudellisenkin vastuun ja kestävän toiminnan. VB-brändi on suunniteltu tarjoamaan paikallisille yhdistyksille mahdollisuuden edistää vastuullisuutta omalla alueellaan, paikallisten yritysten kanssa kumppanuusyhteistyönä, hyödyntäen JCI:n laajaa verkostoa ja resursseja.
 
Miksi Osallistua?
💎 Vahvista Kumppanuusarvoja: Vastuullinen Bisnes tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden rakentaa ja syventää kumppanuussuhteita yritysten kanssa, jotka jakavat vastuullisuuden arvot
💎 Vaikuta Positiivisesti: Projekti antaa mahdollisuuden vaikuttaa paikallisyhteisöön positiivisesti, edistäen kestävää kehitystä, hyviä työoloja ja vastuullista liiketoimintaa. Nostetaan yhdessä hyvä esille!
💎Näkyvyys ja Tunnustus: Projektien myötä saa arvokasta näkyvyyttä ja tunnustusta vastuullisuuden edelläkävijänä.


Vuonna 2025 Oulun Tervaporvarien Nuorkauppakamari toteutti Vastuullisen bisneksen viikon viestinnällisenä kampanjana, jossa keräsimme yrityksien vastuullisuustekoja, sekä laitoimme hyvän kiertämään! Kurkkaa lisätietoja blogipostauksestamme: https://jciouluntervaporvarit.fi/index.php/arkistot/1622

Vuonna 2024 vastuullisen bisneksen viikkoa vietettiin inspiroivassa Puheista konkretiaan -paneelikeskustelussa.

Merikosken siltojen liputus


Merikosken siltojen liputuksen tavoitteena on:

💎 Virkistää Oulun kesäistä kaupunkikuvaa, ja tehdä näkyväksi paikallisia yrityksiä

💎 Mahdollistaa yrityksille merkittävän näkyvyyden Merikosken silloilla liehuvilla lipuilla

💎 Mahdollistaa kamarin jäsenistölle oppimisen projektitoiminnan johtamisesta ja käytännön tekemisestä

Liputuksen hinnasto ja kalenteri

Täältä löydät liputuksen sopimushinnat sekä varatut liputusajat vuosille 2025-2026.

VIBEs – nuorten mielenterveyttä tukeva projekti

💎VIBEs on uusi konsepti, joka tuo yhteen nuorten mielenterveyden tukemisen, sekä yritysyhteistyön. Projektissa paikalliset yritykset tarjoavat Oulun seudulla palveluitaan nivelvaiheen nuorten (9lk & 1vsk) hyvinvoinnin tukemiseksi.

💎 Suomen nuoret tarvitsevat nyt enemmän tukea kuin koskaan. Hoitoonpääsyn odotusajat mielenterveyspalveluissa ovat pitkät – aivan liian pitkät nuorelle, joka tarvitsee heti helpotusta arkeensa. Terapiatakuun pitäisi mahdollistaa aikaisempaa rivakampi hoitoon pääsy, mutta emme voi tuudittautua pelkästään terveydenhuollon varaan. Mielenterveyden hoito on myös paljon muuta kuin terveydenhuollollista toimintaa, sillä meillä kaikilla on vastuu nuortemme hyvinvoinnista. VIBEs-projekti tarjoaa terveydenhuollon oheen lisää: tekemistä ja elämyksiä, sekä positiivisia ja toivoa herätteleviä tuntemuksia.

💎Pilotti lähtee käyntiin syksyllä 2026! Tavoitteena on kehittää toimintamalli, jonka pohjalta yritykset, kunnat ja kolmas sektori pystyvät yhdistämään voimansa sosiaalisen vastuun toteuttamiseksi ja yhteiskunnallisen muutoksen aikaansaamiseksi.

💎 Mukaan tarvitaan yrityksiä ja organisaatioita, jotka haluavat toimia vastuullisesti ja olla mukana tukemassa nuorten hyvinvointia. Etsimme yrityksiä kolmelta osa-alueelta:

  • Liikunta & aktiivisuus – harrastukset, erilaiset treenimahdollisuudet, ryhmäliikunta, joukkuelajit ja luontoretket
  • Kulttuuri & luovuus – taide-elämykset, konsertit, teatteri, elokuvat, näyttelyt, työpajat, soiton opetus
  • Hyvinvointi & palautuminen – hemmottelu, rentoutuminen, rentoutushoidot, eläimiin liittyvä toiminta, hieronta, meikki/kampausopetus

Osallistumalla VIBEs-projektiin yrityksesi:

  • Tukee nuorten mielenterveyttä
  • Toteuttaa sosiaalista vastuuta ja vaikuttaa positiivisesti yhteiskunnallisesti
  • Saa näkyvyyttä Nuorkauppakamarin somekanavissa, projektin verkkosivuilla ja mahdollisesti lehdistössä
  • Voi hyödyntää osallistumistaan myös omissa markkinointikanavissaan
  • Pääsee mukaan Oulun Tervaporvarien Nuorkauppakamarin yhteistyökumppaniverkostoon ja verkostoitumistilaisuuksiin
  • Saa mahdollisia tulevaisuuden asiakkaita nuorista ja heidän perheistään

Löydät projektin omat nettisivut osoitteesta.

(Rakentuvat valmiiksi kevään 2026 aikana)

https://allvibes.fi/

Network run – verkostoitumistapahtuma liikkuen



💎 Network Run yhdistää aamulenkkeilyn, saunan ja aidon verkostoitumisen aamiaisen äärellä. Me juostaan noin kahdeksan kertaa vuodessa – aina hyvässä porukassa ja rennossa fiiliksessä.

💎 Mahdollistaa yrityksille merkittävän näkyvyyden ja verkostoitumisen mahdollistamisen. Yhteistyökumppanina olet mukana Network Run -yhteisöä ja rakennat aitoja kohtaamisia, sekä saat arvokasta näkyvyyttä!

💎 Lisätietoja ja ilmoittautumislinkin löydät tapahtuman LinkedIn sivuilta:

https://www.linkedin.com/company/network-run

International employer of year


Kilpailussa haetaan suomalaisia organisaatioita, jotka huomioivat toiminnassaan monikulttuurisuuden ja monimuotoisuuden kuten esimerkiksi perehdyttävät ja sitouttavat maahanmuuttajia ja kansainvälisiä osaajia.

💎 Kannustetaan yrityksiä hankkimaan kansainvälistä osaamista.

💎 Halutaan kehittää monimuotoisuutta, yhdenvertaisuutta ja inklusiivisuutta.

Tuottava idea


Tuottava idea -kilpailun tavoitteena on:

💎 Nostaa esiin uusia liikeideoita ja innovaatioita sekä korostaa niiden merkitystä yhteiskunnallisen kehityksen avaintekijöinä.

💎 Tarjota voittavalle idealle merkittävää kansainvälistä näkyvyyttä.

Vuoden Nuori johtaja


Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun tavoitteena on:

💎 Nostaa esiin taitavia nuoria johtajia

💎 Kannustaa nuoria hakeutumaan johtotehtäviin sekä kehittymään johtajina

💎 Vastata nykypäivän johtamistyön haasteisiin antamalla tulevaisuuden johtajille esimerkkejä onnellisen ja turvallisen työskentelyilmapiirin luomisesta, jossa ihmisiä johdetaan aktiivisesti tekemään tulosta kestävällä tavalla

Tonnin idea


Tonnin idea kilpailun tavoitteena on:

💎 Aktivoida kaupunkilaisia, joko yksilöitä tai ryhmiä ideoimaan ja miettimään yhteiskuntaan vaikuttavia asioita

💎 Löytää ideoita, joilla Oulusta tehdään kaupunkilaisille entistäkin parempi paikka

💎 Saada aikaan käytännön vaikuttavuutta, kun idean ehdottaja sitoutuu myös idean toteuttamiseen

💎 Palkita 1000 € ideansa toteuttamiseen

Tonnin idea on Oulun kaupungin yhteisötoiminnan ja Oulun Tervaporvarien Nuorkauppakamarin järjestämä Tonnin idea -kilpailu, mikä on järjestetty vuosittain Oulun talousalueella.